پوتین: درگذشت رئیسی ضایعه بزرگی است وزیر خارجه صربستان: یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در اذهان باقی خواهد ماند نتانیاهو: هدف اصلی اسرائیل، نابودی حماس است حمایت فرانسه، بلژیک و اسلوونی از درخواست صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو تمجید وزیر خارجه الجزایر از نقش شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه روابط تهران - الجزیره سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در مرکز غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهیدان خدمت در مصلی تهران برگزار شد + فیلم ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است محل خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان مشخص شد حملات خمپاره‌ای نظامیان صهیونیست به بیمارستان «کمال عدوان» غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) باقری: تلاش‌های امیرعبداللهیان برای تحقق اهداف سیاست خارجی ماندگار است
سرخط خبرها

پرونده عضویت فلسطین در سازمان ملل همچنان در انتظار تصویب

  • کد خبر: ۲۲۰۹۷۸
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
پرونده عضویت فلسطین در سازمان ملل همچنان در انتظار تصویب
شورای امنیت از تصمیم گیری نهایی درباره درخواست عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل با پایان ماه اوریل خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شورای امنیت دوشنبه شب نشستی را پشت در‌های بسته برگزار کرد و طی آن بحث و گفتگو‌هایی درباره درخواست عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل انجام شد.

طبق گزارش روزنامه رای الیوم، شورای امنیت در این باره اعلام کرد که همزمان با پایان آوریل درباره این درخواست تصمیم‌گیری خواهد کرد.

«ونسا فریزر» سفیر مالت که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در این باره اعلام کرد: شورای امنیت تصمیم گرفت که این گفتگو‌ها در ماه آوریل ادامه یابد.

«ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل در واکنش به آغاز این گفتگو‌ها گفت: این یک لحظه تاریخی است، حتی اگر موفقیت این اقدام بعید باشد.

«رابرت وود» معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در این باره گفت: موضع ما تغییر نکرده است، به رسمیت شناختن کشور فلسطین باید در چارچوب توافق با اسرائیل انجام شود نه در سازمان ملل.

این در حالی است که برگزاری نشست شورای امنیت اعتراض رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

«گلعاد آردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با چشم‌پوشی از جنایات وحشیانه این رژیم علیه فلسطینی‌ها مدعی شد: شورای امنیت درحال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین است، موافقت با درخواست فلسطینی‌ها زشت‌ترین پاداش برای شنیع‌ترین جرایم است.

وی با فرافکنی و «تروریست» خواندن فلسطینی‌ها و همسان دانستن آنها با داعش اضافه کرد: «گام بعدی چه خواهد بود، بررسی پیوستن داعش به سازمان ملل؟»

در همین راستا، «احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر در تماسی تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود درباره عضویت فلسطین در سازمان ملل گفتگو کرد.

پیشتر ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که در ماه جاری میلادی درباره عضویت کامل فلسطین در این سازمان بین‌المللی رای‌گیری کند.

وی اظهار داشت که درخواست فلسطینی‌ها از سال ۲۰۱۱ برای عضویت کامل در سازمان ملل همچنان در دست بررسی است و شورای امنیت تصمیم رسمی در این باره نگرفته است.

نماینده فلسطین ادامه داد: هدف این است که این درخواست در ماه جاری در شورای امنیت به رای گذاشته شود.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تایید شود، اما آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی می‌تواند آن را وتو کند. این درخواست در صورت تایید شورای امنیت باید مورد تایید دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل نیز قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->